5 nejčastějších SEO mýtů v roce 2019

Milan Kubík
Projektový manažer
30. července 2019

Stále častěji se při tvorbě webových stránek a e-shopů setkáváme s požadavky našich klientů, které přímo nebo nepřímo ovlivňují podobu zdrojových kódů, sémantiky nebo zhoršují použitelnost webového projektu. Příčinou je často mylná představa o znalosti problematiky a snaha o aplikaci nástrojů a metod, o kterých klient načerpal pouze okrajové informace od svých známých nebo v zastaralých případových studiích zcela odlišných projektů. S jakými mýty se setkáváme nejčastěji a co v dnešní době rozhodně z hlediska optimalizace webu nedává smysl?

1. Klíčová slova, jejich tvar a četnost v obsahu

Existuje ideální poměr klíčových slov vzhledem k množství obsahu?“, „Musí být všechna klíčová slova v 1. pádu jednotného čísla?“, „Musí být jedna stránka optimalizována na jedno klíčové slovo?“, „Musí být klíčové slovo obsaženo v URL adresách?“, „Musí být klíčová slova obsažena v nadpisech?“, "Je problém, když klíčové slovo nemáme v názvu domény?".

Na všechny tyto otázky existuje jednoduchá odpověď. Definitivně ne. Správnou odpovědí na tyto otázky je, že neexistuje optimální počet klíčových slov, předepsaný tvar nebo jejich umístění. Texty musí dávat smysl, být přirozené, a především užitečné pro vaše návštěvníky. Při psaní tedy myslete především na uživatele a kvalitu obsahu. Jedině tak můžete uspět i ve výsledcích vyhledávání.

2. Meta tagy a jejich význam

Meta tagy představují značky, které jsou uloženy ve zdrojovém kódu webových stránek. Zpravidla se nachází v hlavičce a jejich obsah se liší pro každou stránku. Tyto značky byly dříve využívány vyhledavači ke zjištění, o čem obsah dané stránky je. V dnešní době však mají význam pouze značky „Title“ a „Description“. Tedy titulek a popis stránky.

Ani zde však nečekejte nic zásadního. Prakticky jediné, v čem může vyplněný popisek být užitečný je možné zvýšení hodnoty CTR, a to za předpokladu výborně zvládnutého copywritingu. Titulek je i nadále vnímán jako důležitá součást hodnocení, a i přes fakt, že si jej Google dokáže vygenerovat, rozhodně doporučujeme si titulek manuálně nastavit v redakčním systému.

Ostatní meta tagy nemají z hlediska optimalizace prakticky žádný význam a nemusíte si s nimi lámat hlavu. Zapomeňte tak na vyplňování „Keywords“ a ušetřete si spoustu času.

3. Soubor Sitemap.xml

Nejčastějším mýtem, se kterým se setkáváme je přesvědčení, že soubor Sitemap.xml má přímý vliv na hodnocení a pozice webu ve vyhledávačích. „Vždyť jej má i konkurence, která je před námi.“, „Naše stránky se nezobrazují ve vyhledávání.“, „Jsme až na 10. stránce na dané slovo.“.

Ne, nemá a nikdy neměl. Generování mapy stránek je určitě dobrým nástrojem pro řadu rozsáhlých webových portálů, magazínů nebo nově spuštěných projektů, které mají problém s navigační strukturou. V každém případě zde neexistuje žádná spojitost mezi zahrnutím odkazu v souboru Sitemap.xml a ve vyhledávání. Ani správná implementace nezaručí indexaci zmíněných odkazů ve vyhledávačích.

4. Nadpisy H1 a jejich význam

Mnoho provozovatelů webových projektů má představu, že párový tag H1 představuje nejmocnější párový tag, který byl kdy v rámci návrhu a realizace webu stvořen. Jeho síla je mocnější než kampaň Andreje Babiše a jeho výskyt v rámci stránky nikdy nesmí být narušen dalším nadpisem H1.

Sorry jako, taková senzace to není. Nadpis H1 má patrně velmi malý podíl na hodnocení stránky vyhledávači, a ještě menší vliv na indexaci samotného webu. Mnohem důležitější je však jeho sémantický význam nejen pro uživatele. Rozhodně je dobré obsah správně rozdělit a označit právě prostřednictvím nadpisů. Zapomeňte i na podmínky, že na jedné stránce nemůže být více nadpisů první úrovně. Pište texty tak, jak potřebujete. Používejte nadpisů, kolik si váš text žádá.

5. Zlepšení výsledků organického vyhledávání vlivem placené reklamy

Investujete nemalé prostředky na inzerci v Google AdWords a očekáváte zlepšení výsledků v organickém vyhledávání? Patrně se nikdy nedočkáte. Tato spojitost nikdy nebyla ze strany společností provozujících internetové vyhledávače potvrzena a jedná se o mýtus, který si spousta inzerentů přeje, aby fungoval. Nefunguje. V každém případě PPC reklamu ve vyhledávačích a SEO je dobré integrovat a kontrolovat společně, aby se vzájemně doplňovaly. Úspěšnost PPC kampaní může být následně vyšší než v případě špatně nebo nedostatečně optimalizovaného webu.

SEO je jednoznačně velmi rozšířený obor, který se v čase dynamicky vyvíjí a pro laika je velmi složité tento vývoj neustále monitorovat. Zdaleka se nejedná o mrtvý nástroj, na kterém se agentury snaží vydělat. Nevěřte však všemu, co vám někdo doporučí nebo tomu, co se píše v několik let starých studiích reklamních agentur. Poraďte se o aktuálních problémech se svým odborníkem, pokuste se dohledat aktuální články od známých agentur a nebojte se čerpat informace i ze zahraničních médií a případových studií českých agentur.

Mějte na paměti, že pokud by vyhledávače umožnili výrazně ovlivnit výsledky vyhledávání technickým aspektem, pak by k tomuto kroku postupně přistoupili všichni. To by dříve nebo později zníčilo relevanci výsledků vyhledávání a samotnou funkci vyhledávačů. Přístup vyhledávačů je v tomto ohledu přesně opačný. Neocení vaši snahu skvěle vyplněných meta tagů, ale penalizují nebezpečný, nezabezpečený, duplicitní nebo neresponzivní web.

Naše společnost spolupracuje s řadou odborníků, kteří jsou připraveni Vám v případě potřeby pomoci s optimalizací webu, indexací odkazů, zvyšováním návštěvnosti i růstem konverze. Chcete dosáhnout skutečných výsledků? Napište nám nebo zašlete nezávaznou poptávku.  

Chcete mít
výsledky?

Chcete dosáhnout skutečných výsledků? Napište nám nebo zašlete nezávaznou poptávku. Jsme tu pro vás.

Políčka označené * jsou povinná.
Kontaktujte nás

Připraveni na nový web,
e-shop, aplikaci?

Napište nám
+420 736 141 215
Zavolejte nám
Nezávazná poptávka
Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti Více
Ozvěte se nám