Menu

Sociální sítě jako prodejní kanál menších firem a živnostníků

Zpět na seznam článků 3.12.2016 Milan Kubík

Sociální sítě jako prodejní kanál menších firem a živnostníků

Sociální sítě již dávno nejsou pouze komunikační platformou mladé generace, prostředí sociálních sítí se dynamicky vyvíjí a běžní uživatelé se stávají věrnými zákazníky firem, které tento vývoj sledují a dokáží přeměnit ve svůj prospěch. V dnešní době představují sociální sítě vhodný marketingový nástroj, u kterého nezáleží na velikosti firmy nebo odvětví, ve kterém podniká. Záleží pouze na formě obsahu, správném načasování a systematickém budování komunity, tedy cílové skupiny. Jak zní recept pro úspěšné marketingové využití sociálních sítí?

1. Zvolte vhodnou strategii

Pravděpodobně si myslíte, že prvním krokem je založení profilu na sociální síti a okamžité vyplnění všech možných i nemožných informací, nahrání profilového obrázku a pochlubení se novým profilem stávajícím zákazníkům, konkurenci nebo významným obchodním partnerům. 

Bohužel si musíte na svůj zbrusu nový profil chvíli počkat, a možná se ani nedočkáte. Před samotnou realizací je vhodné připravit strategii, inspirovat se funkčním marketingovým modelem konkurence, seznámit se s prostředím sociálních sítích a v neposlední řadě zvážit samotný význam profilu. Má existence profilu na konkrétní sociální síti význam pro naši firmu, přináší našim klientům přidanou hodnotu, máme kapacitu pro správu takového profilu?

Zde můžete dojít k závěru, že sociální sítě jako prodejní kanál opravdu využijete, nicméně nemáte dostatek času a lidských zdrojů pro jejich správu a rozvoj. Zde doporučujeme využít specializovaných firem a konzultantů v oblasti internetového marketingu.

2. Vytvořte profil, který uživatele zaujme

Výborně. Pravděpodobně jste dospěli k názoru, že vaše firma nebo živnost uvítá nový prodejní kanál v podobě profilu na sociální síti. Za předpokladu, že máte ujasněný smysl i strategii, můžete se pustit do vytvoření samotného profilu. 

Nesnažte se při zakládání profilu bezhlavě kopírovat konkurenci. Snažte se být originální, kreativní a inovovat přístup, který vaše konkurence již aplikovala. Preferujte neformální jednání, respektujte uživatele, konkurenci, ale i sebe sami.

3. Přemýšlejte nad formou i obsahem

Buďte lidští. Lidskost a příběhy, které prostřednictvím vašeho profilu sdílíte pomáhají budovat důvěru a podporují utváření komunity, tedy vaší cílové skupiny. Při sdílení nových příspěvků, fotografií, aktualit nebo jiného obsahu byste měli vycházet vždy ze stejné strategie, kterou jste si zvolili. To platí především v případě, že vaše původní strategie byla úspěšná a dokázala na sociální síti vzbudit zájem. 

Pokud se vám nedaří oslovit větší množství uživatelů, o příspěvky není zájem a interakce uživatelů, kteří vás sledují je nulová, pak jste s nejvyšší pravděpodobností zvolili špatnou strategii a formu obsahu, který publikujete. V tomto případě je nejlepší začít od znova, tedy zvážit přidanou hodnotu profilu a vytvořit strategii a vhodnou formu prezentace obsahu.

4. Pracujte systematicky a vytrvale

Začátky jsou těžké, ale nemusíte podléhat panice. Relevantní fanoušky nezískáte okamžitě, nezískáte je ani za měsíc nebo tím, že si je okamžitě zaplatíte. Jedině na základě systematické a kvalitní práce můžete vybudovat svou fanouškovskou základnu, tedy okruh lidí, kteří vám díky své interakci budou dlouhodobě a pravidelně přinášet tížené ovoce v podobě 
 

Pustíme se do prvního společného projektu?

Těšíme se na spolupráci právě s Vámi.

Vytvořit poptávku